суббота, 24 февраля 2018 г.

Տերյանը՝իր նամակներում

Վահան Տերյանի կյանքը,գործունեությանընամակներըբանաստեղծությունները ինձհամար նորություն դարձան, բանաստեղծը ինձ ավելի հոգեհարազատ դարձավՎահան Տերյանը ազնիվ էրպարզանկեղծսիրում էր ճշմարտությունը,երաժշտությունըՎահան Տերյանը ցանկանում է՝  իր հետ շփվողանձնավորությունը մաքուր լինիազնիվպարզՄինչ այսօր հրապարակված է բանաստեղծի ավելի քան երկու հարյուր նամակ՝ հասցեագրված երեք տասնյակիցավելի անձանցՏերյանի նամականին պարունակում է տասնամյակների ընթացքում հասցեատիրոջ կողմից խնամքով պահպանված և երկար ժամանակ անհայտ մնացած 62 նամակորոնք Վահան Տերյանը գրել է Անթառամ ՄիսակյանինՆամակները կարելի է դիտել որպես նամակագրական ժանրի առանձին մեծ արժեք ունեցող ստեղծագործություններ:
Տերյանի նամակներից երևում է, որ նա շատ կարևորություն էր տալիս առաջին տպավորությանը: Ինչպես պոեզիայում, այնպես էլ կյանքում մարդու ամենաթանկ սեփականությունընրա բարոյական գնահատման չափանիշը բանաստեղծը համարում էր անկեղծությունըՄեզ հասած 1908 թնամակներից երևում էոր այդտարի Տերյանը նամակագրություն է ունեցել ՑԽանզադյանիԿԿուսակյանի և ԱվԻսահակյանի հետՏերյանը չափազանց համեստ էր ու պահանջկոտ իր նկատմամբԲանաստեղծի խոստովանությամբ նրա տրամադրություններն այնքան արագ ենփոփոխվումոր նա կարող է խոսել միայն տվյալ պահի մասին:
Բանաստեղծը հավանություն չի տալիս եսասիրությանը, արհամարհում էճղճիմությունըգտնում էոր պետք է բարձր լինել հիմար պայմանականություններիցորոնցով ապրում են միայն մանրախնդիր մարդիկ ու հիմարներըԵրաժշտությունընրա հոգին էրորը ինչ -որ հրաշք էր համարումԵթե երաժշտության մեջ նա չէր լսումիր հոգիննշանակում էոր այդ արդեն երաժշտություն չէԱհա թե ինչու երբեմն որևէնշանավոր սինֆոնիա նրան չի հուզումիսկ «Երգեհոնիկը աշնանային եղանակինխելքահան է անում»: Տերյանի ստեղծագործությունը դեռ դարեր կդաստիարակի հայերիտասարդներին

Հոգիս ծայրեծայր լիքն է պոեզիայով…Պետքա է գրել,քանի գրվում է,քանի հոգում պոեզիայի կրակ կա,քանի վերջնականապես չենք կոշտացել կենսական գռեհիկ հոգսերից ու նողկալիությունից:Ազատություն եմ ուզում տալ հոգուս ու խոյանքներիս,որոնք այսքան երկար ժամանակ <<հալածված>>ու <<ճնշված>> են եղել իմ կողմից:

Ցոլակ Խանզադյանին,1913թ

Մի բան կխնդրեմ անողոք ճակատագրից.այն է,մենակ չմնալ և մտերիմ ընկեր ունենալ:Ես շատ եմ խորհել և վերջ ի վերջո եկել եմ այն եզրակացության,որ միայն կինը կարող է լինել այդպիսի մտերիմ ընկեր,բայց,իհարկե,ոչ քաղքենի կինը,այլ կին-մարդ,խելացի կինը,կին-ընկերը:Արդյոք կա՞ այդպիսին <<ընդլուսնյա աշխարհում>>:

Օնիկ Օհանջանյանին,1907թ
Չգիտեմ ինչո՞ւ եմ այսպես թուլացել:Շալը վրա եմ առել ու փաթաթվել,մրսում եմ :Գլուխս պտտվում է:Բայց դուրեկան է նստել այսպես ու մտածել հեռավոր կողմերի մասին:Եվ ամենից հաճախ ես դառնում եմ տուն-դեպի մեր գյուղը և մեր գետը,մեր  տան դիմացի բլուրը…այնքա՜ն հրաշք ու դյութական բան կար մեր գյուղում,գետի ափին,բլրի մոտ:

Արմենուհի Տիգրանյանին,1912թ

пятница, 23 февраля 2018 г.

Հայ գրականության գալիք օրը (հոդվածի վերլուծություն)

Հոդվածագիրը գտնում էր,որ Տերյանի քաղաքական ասպարեզը ու հոգեկան աշխարհը ներփակված են ծխական դպրոցի և եկեղեցու շրջանակներում:
Մի երիտասարդ հայ հրապարակախոս ասել է, որ եթե Այվազովսկին հայ իրականության մեջ գործեր, նա պիտի ծխական դպրոցի, իսկ լավագույն դեպքում` թեմական դպրոցի նկարչության ուսուցիչ լիներ, ոչ ավել: Խնդիրը ազգային կուլտուրաի մեջ չե,քանի որ թե Չեխովին բերեին Ախալքալակ կամ Շուշի նրանք նույն կերպ կստեղծագործեին:Հոդվածի հեղինակը պնդում է,որ ազգերը նման են անհատների որոնք կարող են առանձնության մեջ քարանալ ու մեռնել:Ստեղծագործողները չպետք է պարփակվեն ազգային կեղևի մեջ որովհետև,եթե ներսից չպայթե, կպայթեցնեն դրսից:Պետք է դուրս նայել,այդ կեղևի մեջ մնալը վտանգում է ազգի գոյությանը:Ով իմաստուն է պետք է կոտրի այդ կեղևը,և փորձի ազգին առաջ մղել:Անհնար է երևակայել մի ազգ, որի բոլոր տարրերը տոգորված լինեն մի ընդհանուր մտածողությամբ: Խոսքը այն մասին է, թե որչափ զորեղ են մի երկրում, մի ժողովրդի մեջ այդ առաջավոր, պրոգրեսիվ մտածողության ներկայացուցիչները: Որչափ որ զորեղ են նրանք, այնչափ զորեղ է այդ ժողովուրդը իբր գիտակից մի ազգ, իբր կենսունակ մի ամբողջություն:Նա ասում էր, որ նրանք Եվրոպայի աշակերտներն են և որ իրենց ապագան կախված է նրանից, թե որքան լավ կամ վատ աշակերտներ կլինեն նրանք։

вторник, 20 февраля 2018 г.

Daravand Guest House in Dilijan

 "Daravand" is located in one of the most beautiful places of Dilijan. Just a couple of steps from the guest house there is the Dzhukhtak monastery. It’s a very nice place, surrounded by nature, forests and mountains. The house provides all the facilities to feel comfortable staying away from home. Here you will feel the comfortable and calm. It’s really good experience for those, who prefer passive rest and who love nature and who love too feel the silence or the voice of the nature.

Hotels prices
Single -
€ 30
Double -
€ 50
Triple -
€ 60
Cottage (4-5 pers.) -
€ 60


понедельник, 12 февраля 2018 г.

Կարդում ենք Թումանյան

Թումանյանական ընթերցումներ

Առաջադրանքներ

1.Թումանյանի հոդվածներ



  • Որքանո՞վ են արդիական նրա հասարակական-քաղաքական հայացքները
  • Կարդացե՛ք Թումանյանի հոդվածներից, ընտրե՛ք մեկը և փորձե՛ք գրախոսել
    Հայոց նոր գրականության հիսնամյակը (վերլուծույթուն)
  • Կա՞ն հարցադրումներ, որոնք Ձեզ նույնպես մտահոգում են կամ հարցադրումներ, որոնք հնացած և ժամանակավրեպ եք համարում:

    3.«Անուշ» պոեմը ունեցել է երկու տարբերակ,բաղկացած է 856 տողից,պոեմում նկարագրում է հայ նահապետական գյուղը իր սովորություններով և օրենքներով:Պոեմնը ունի նախերգանք,որը մի փոխաբերական պատկեր է ,որտեղ փերիները և ամբողջ սովորությունները ողբում են երիտասարդ սիրահարների վաղամեռիկ սերը:
4. Կարդա «Փարվանա» ստեղծագործությունը:
Փարվանա
5. Կարդա «Թմկաբերդի առումը» պոեմը:
«Թմկաբերդի առումը» ընթերցել-քննարկելուց հետո
1.Դավաճանություն
 
Ինձ համար դավաճանությունը աններելի արարք  է:Իմ կարծիքով ամեն բան կարելի է ներել բացի դավաճանությունից:Շատ աններել արարք է, երբ քեզ շատ հարազատ մարդ դավաճանում կամ խաբում է:Ես սիրում եմ երբ մարդիկ անկեղծ են լինում,և ոչմեկին չեն դավաճանում իրենց արարքներով:Բոլորին են հաճելի է երբ դիմացինտ քեզ հետ անկեղծ է լինում,և շփվում է քեզ հետ ինչպես կա:Երբ մարդիկ խաբում են ինձ համար դա էլ է դավաճանություն:Աշխատում եմ այնպիսի մարդկանց հետ շփվել ովքեր անկեղծ կլինեն ու չեն խաբի:

2.Ինչպե՞ս պետք է վերաբերվել մեր թշնամիներին:
Թշնամիներին պետք է վերաբերվել թշնամաբար:Քանի որ մեր երկրի թշնամիները Թուրքերն են,մարդիկ կան, որ շատ վատ են վերաբերվում իրենց, բայց մոռանում են,որ Թուրքիան էլ է մեր հարևանը:

5.Հետազոտական աշխատանք

  • Հայոց պատմության էջերում իրենց բազում սխրագործություններով հռչակված   Մամիկոնյան նախարարական մի ճյուղը` Համազասպյանները, 10-11-րդ դարերում Տարոնից գաղթել և բնակություն են հաստատել Դսեղում և նրա շրջակայքում: 80-90-ականների նրա նամակների մի մասը կրում է «Հովհաննես Թումանյան — Մամիկոնյան» կնքադրոշմը:
Պատմի՛ր Թումանյանի ընտանիքի մասին, ներկայացրո՛ւ  տեսանյութի միջոցով, լուսանկարների շարքով:
  • Զարգացման խնդիրը Թումանյանի համար միշտ էլ եղել է կենսական և առաջնակարգ: Ուղևորությունների ժամանակ Թումանյանը առիթ է ունեցել հաղորդակցվելու այդ քաղաքների մտավորականության,  ժողովրդի ներկայացուցիչների հետ:
  • « Վերնատուն» գրական խմբակը:

ՊԱՏՄԻ՛Ր ԱՅԴ ՄԱՍԻՆ:
ԲՈԼՈՐ ԱՇԽԱՏԱՆՔՆԵՐԸ ՏԵՂԱԴՐԻՐ ԲԼՈԳՈՒՄ:

6. Կարդա՛ Թումանյանի  քառյակները , սովորի՛ր անգիր:
Չարն ու բարին, սերն ու երջանկությունը, իմաստասիրական միտքը Թումանյանի քառյակներում:
Անգիր սովորել
«Թմկաբերդի առումը»- նախերգանք
«Անուշ»-նախերգանք
«Փարվանա»  Էսպես անցան շատ տարիներ… տողից մինչև վերջ
«Հայոց լեռներում», «Հայոց վիշտը»

ՊԱՏՄԻ՛ՐՎԵՐԼՈՒԾԻ՛ՐՆԵՐԿԱՅԱՑՐՈ′Ւ ,ՏԵՂԱԴՐԻ′Ր ԲԼՈԳՈՒՄ:

7. Ընթերցանության համար նախատեսված նյութերից ընտրի′ր  երկու նյութ,  փորձի′ր արտահայտել վերաբերմունք, կարծիք:
Կարդում ենք Թումանյան
  • Դաս Թումանյանի տուն-թանգարանում
Աշխատանքների  ամփոփում-արդյունքներ
Յուրաքանչյուր մասնակից /անհատ, խումբ/ ընտրում է դուր եկած աշխատանքի թեման ու սահմանված ժամանակահատվածում կազմակերպում, իրակակացնում է նախագծային առաջադրանքը: Աշխատանքի ընթացքը, արդյուքները ամփոփվում լուսաբանում, հրապարակվում են ուսումնական բլոգներում, ինչպես նաև կայքի «Թումանյանական օրեր» բաժնում:
Լավագույն թատերական ներկայացում
Մեդիաընթերցում- ռադիոթատրոն
Լավագույն հետազոտական նախագիծ

Ազգային երգը  (փոխադրություն)


Աշնան մի պայծառ առավոտ էր Արարատյան դաշտի հրաշագեղ առավոտներից մեկը:Հուռթի այգիներից լիության անուշ հոտ էր գալիս:Երկու ընկերով քայլում էին դեպի գյուղ:Որը գտնվում էր Երասխ գետի ափին:Մեր գլխավերևում ծփում էր սոսիները իսկ մեր դիմաց Մասիսն էր:Հասանք գյուղ և այցելեցինք դպրոց :Արաքսի ափին նստարանների վրա խումբ խումբ տեղավորվել էին դպրոցի աշակերտները:Կիրակի օր էր գյուղը հանգստանում էր:Դպրոցում կար մեկ ուսուցիչ,դասարաններում մի խումբը այբուբեն էր սովորում,մյուսի մոտ մայրենի էր,իսկ մեկ այլ խումբ Դավիթ բեկ էր կարդում:Դասերը վերջացան ընկերս, որ երգ շատ էր սիրում որոշեց որ երեխանեը մի երգ երգեն:Իսկ ուսուցչուհին ասաց,որ ես <<բաղաձայն>>եմ թող,որ երեխաները երգեն փոքրերը չերգեցին իսկ մեծերը ամաչեցին:Ընկերը ասեց,որ ավելի լավ կլինի բոլորով մի երգ երգենք:Իսկ ուսուցիչը կարմրեց որովհետև չգիտեր խմբային երգեր,միայն այբ,բեն,գիմ գիտեր:Երեխաները ուսուցչուհ քանոնի շարժումից սկսեցին երգել՝այբ,բեն,գիմ,դա եչ,զա…:Ուսուցիչը քրտինքը մաքրեց և ավարտեցին,  նա ասաց.՝
-Ահա մեր ընդհանուր ազգային երգ 4-5 տարի է ես այս երգն եմ սովորեցնում երեխաներին:
Տղաները ուսուցիչի ձեռքը սխմեցին և շնորհակալություն հայտնեցին: Նրանք դուրս եկան դպրոցից և երկուսով ՝զրուցելով գնացին  մեկը ասաց,որ համաձայն չես որ քանի հայը ապրի հայոց այբուբենը չի մեռնի:Իսկ մյուս ընկերը ասաց, որ ես հակառակն եմ մտածում քանի հայոց այբուբենը կա հայը չի մեռնի:

вторник, 30 января 2018 г.

Իմ Տերյանը (Մթնշաղի անուրջներ)

ԳԱՐՆԱՆԱՄՈՒՏ
Քնքշաբույր ծաղկանց հրեղեն խաղով
Ժպտում են նորից անտառ ու ձորակ,
Եվ հեղեղները խոսուն-սառնորակ
Ողջունում են ինձ զվարթ ծիծաղով։
Զուգել ես նորից դաշտ, անտառ ու լեռ,
Գարո՜ւն, ամեն տեղ նոր կյանք ես վառել
Իմ սրտում էլ ես թևերըդ փռել,
Ւմ հոգում էլ ես հրդեհել նոր սեր։
Եվ ահա կրկին զվարթ ու ջահել,
Դուրս ելա տխուր մենության բանտից.
Պայծառ աչքերըդ ողջունում են ինձ,
Եվ ես չեմ կարող իմ ճիչը պահել։
Բացել ես իմ դեմ ոսկեղեն հեռուն,
Ծ.աղկել ես սարո՛ւմ, անտառո՛ւմ, արտո՛ւմ,
Ուրիշ երգեր են հնչում իմ սրտում —
Ողջո՛ւյն քեզ, արև, ողջո՛ւյն քեզ, գարուն…
* * *
Անուշ անուրջով պաճուճիր հոգիս,
Նստիր մահճիս մոտ ու տխուր երգիր,
Մոր պես քնքշաբար մոտեցիր դեմքիս,
Խաղաղ փայփայիր սիրտս տարագիր։
Լայն դաշտերի մեջ դանդաղ մշուշում,
Լքված լռության ծածկոցն է իջել.
Իմ սիրտը հավետ կարոտն է մաշում,
Իմ տխուր հոգում երգերն են ննջել։
Երգի՛ր ինձ համար, երգի՛ր ինձ համար,
Ինձ հեքիաթ ասա, անրջանք բեր ինձ,
Ցրիր քո երգով մռայլ ու համառ
Աշնան գիշերը իմ լքված սրտից։
ԳԱՐՈՒՆ
Գարունը այնքա՛ն ծաղիկ է վառել,
Գարունը այնպե՛ս պայծառ է կրկին.
— Ուզում եմ մեկին քնքշորեն սիրել,
Ուզում եմ անուշ փայփայել մեկին։
Այնպե՛ս գգվող է երեկոն անափ,
Ծաղիկներն այնպես նազով են փակվում.
— Շուրջըս վառված է մի անուշ տագնապ,
Մի նոր հուզում է սիրտըս մրրկում…
Անտես զանգերի կարկաչն եմ լսում,
Ւմ բացված սրտում հնչում է մի երգ.
—Կարծես թե մեկը ինձ է երազում,
Կարծես կանչում է ինձ մի քնքուշ ձեռք…
ԱՇՆԱՆ ՄԵՂԵԴԻ
Աշուն է, անձրև… Ստվերներն անձև
Դողում են դանդաղ… Պաղ, միապաղաղ
Անձրև՜ ու անձրև …
Սիրտըս տանջում Է ինչ-որ անուրախ
Անհանգստություն…
Սպասիր, լսիր, ես չեմ կամենում
Անցած լույսերից, անցած հույզերից
Տառապել կրկին.
Նայիր, ա՜խ, նայիր, ցավում է նորից
Իմ հիվանդ հոգին…
Անձրև է, աշուն… Ինչո՞ւ ես հիշում,
Հեռացած ընկեր, մոռացած ընկեր,
Ւնչո՞ւ ես հիշում.
Դու այնտեղ էիր, այն աղմկահեր
Կյանքի մշուշում…
Դու կյա՛նքն ես տեսել, դու կյա՛նքն ես հիշում —
Ոսկե տեսիլնե՜ր, անուրջների լո՜ւյս…
Ես ցուրտ մշուշում.
Իմ հոգու համար չկա արշալույս —
Անձրև՜ է, աշո՜ւն…
ԿԱՐՈՏ
Իմ անվերջ ճամփի տանջանքից հոգնած՝
Ես ննջել էի ոսկեղեն արտում.
Ու ճչաց սիրտըս վայելքից անկարծ
— Թվաց որ մեկը կանչում է տրտում…
Եվ ես արթնացա խնդության ցավից .—
Գիշերվա հովն էր լալիս դաշտերում,
Մութ հեռաստանն էր դժկամ նայում ինձ,
Մենակությունն էր քարի պես լռում…
ՑՆՈՐՔ
Նա ուներ խորունկ երկնագույն աչքեր,
Քնքուշ ու տրտում, որպես իրիկուն.
Նա մի անծանոթ երկրի աղջիկ էր,
Որ աղոթքի պես ապրեց իմ հոգում։
Նրա ժպիտը մեղմ էր ու դողդոջ,
Որպես լուսնյակի ժպիտը տխուր.
Նա չուներ խոցող թովչանքը կնոջ.—
Նա մոտենում էր որպես քաղցր քույր…
Իմ հուշերի մեջ ամենից պայծառ,
Իմ լքված սրտի լուսե հանգրվան,
Քո՛ւյր իմ, դու չըկաս, քո՛ւյր իմ դու մեռար,
Ու քեզ հետ հոգուս լույսերը մեռան…
* * *
Ես սիրում եմ քո մեղավոր աչքերը խոր,
Գիշերի պես խորհրդավոր.
Քո մեղավոր, խորհրդավոր աչքերը մութ,
Որպես թովիչ իրիկնամուտ։
Քո աչքերի անծայր ծովում մեղքն է դողում,
Որպես գարնան մթնշաղում։
Քո աչքերում կա մի քնքուշ բախտի վերհուշ,
Արբեցումի ոսկե մշուշ։
Մոլորվածին անխոս կանչող փարոսի շող,
Քո աչքերը հոգի տանջող։
Ես սիրում եմ գգվող-անգութ աչքերըդ մութ,
Որպես գարնան իրիկնամուտ։
ՀՐԱԺԵՇՏ
Դու գնում ես՝ չգիտեմ ուր,
Լուռ ու տխուր,
Հեզ գունատվող աստղի նըման։
Ես գնում եմ տրտում-մենակ,
Անժամանակ
Ծաղկից ընկած թերթի նըման։
Դու գնում ես՝ չգիտեմ ուր,
Սրտակըտուր
Լացըդ պահած իմ հայացքից։
Ես գնում եմ լուռ անտրտում,
Բայց իմ սրտում
Ցավ է անվերջ, մահո՜ւ կսկիծ…

ՄԹՆՇԱՂ
Ես սիրում եմ մթնշաղը նրբակերտ,
Երբ ամեն ինչ երազում է հոգու հետ,
Երբ ամեն ինչ, խորհրդավոր ու խոհուն,
Ցրնորում է կապույտ մութի աշխարհում…
Չըկա ոչ մի սահման դնող պայծառ շող,
Աղմուկի բեռ, մարդկային դեմք սիրտ մաշող.—
Հիվանդ սիրտըդ չի՛ տրտնջում, չի՛ ցավում,
Որպես երազ մոռացումի անձավում.
Եվ թվում է, որ անեզր է ամեն ինչ —
Ու ողջ կյա՛նքդ — մի անսահման քաղցր նինջ…



понедельник, 29 января 2018 г.

Ուսումնական փետրվար (Իմ Տերյանը)

Պարտադիր ընթերցանություն

 Բանաստեղծություն
1.      Տխրություն
2.      Աշնան երգ
3.      Գարուն
4.      Աշնան մեղեդի
5.      Մի թե վերջին պոետն եմ ես
6.      Կարծես թե դարձել եմ ես տուն
7.      Ոսկեհանդերձ եկար
8.      Իմ խաղաղ երեկոն է հիմա
9.      Հրաժեշտի գազել
10.  Կարուսել
11.  Որպեսզ Լաերտի որդին
12.  Իջնում է գիշեր անգութ ու մթին
13.  Մի խառնեք մեզ ձեր վայրի արջի ցեղերին
14.  Fatum



Հոդվածներ

1.      Հոգևևոր Հայաստանն

2.      Հայ գրականության գալիք օրը
Վերլուծել հոդվածները




Փետրվարի 1-10
Գրականություն. նախագիծ «Կարդում ենք Տերյան»

Հավերժ երիտասարդ Տերյանը

Կարդում ենք Տերյան «Իմ Տերյանը»
Խնդիրները
Վահան Տերյանի անձի և ստեղծագործությունների նկատմամբ հետաքրքրության խթանում
Տերյանի բանաստեղծությունների, նամակների, հոդվածների ընթերցում
Տերյանի ստեղծագործությունների տարածում
ԹեմաներՏերյանը՝ հասարակական-պետական գործիչ
Տերյանը՝  բանաստեղծ
Տերյանի զգացումների աշխարհը
Տերյանից փոխանցված խոհեր
Ասելիքս՝ Տերյանի միջոցով
Ուսումնասիրություններ « Տերյանը մեր օրերում»
Տերյանը քաղաքում
Տերյանը և երաժշտությունը
Տերյանը և գրական արևելահայերենը

Առաջադրանքներ
1.Կարդալ «Մթնշաղի անուրջներ» ժողովածուի բանաստեղծությունները:
Ընտրել դուր եկած բանաստեղծությունները`

  • ամենահուզիչ
    Չարտասանված տխուր խոսքեր,
    Որ դողում եք անպատասխան,
    Ես սիրում եմ ձեզ, տխուր խոսքեր,
    Ձեր թրթիռը կախարդական։
    Խենթ հուզումի անուշ խոսքեր,
    Պաղ մարդոցից խորը պահված,
    Անջատման պես տխուր խոսքեր,
    Հոգուս լույսեր մթնշաղվա՜ծ…
    Դուք այրում եք, սիրո խոսքեր,
    Կարոտիս պես սիրտըս մորմոք
    Ձեզ չի գգվի, տխուր խոսքեր,
    Ցուրտ աշխարհում ո՛չ ոք, ո՛չ ոք…
    Չարտասանված տխուր խոսքեր,
    Դուք չեք մեռել, դուք չե՛ք մեռնի,
    Դուք այրում եք, սիրո խոսքեր,
    Որպես խայթը սեւ եղեռնի…
  • ամենատխուր
    Դու գնում ես՝ չգիտեմ ուր,
    Լուռ ու տխուր,
    Հեզ գունատվող աստղի նըման։
    Ես գնում եմ տրտում-մենակ,
    Անժամանակ
    Ծաղկից ընկած թերթի նըման։
    Դու գնում ես՝ չգիտեմ ուր,
    Սրտակըտուր
    Լացըդ պահած իմ հայացքից։
    Ես գնում եմ լուռ անտրտում,
    Բայց իմ սրտում
    Ցավ է անվերջ, մահո՜ւ կսկիծ…
  • ամենաանհույս

    Դու դեռ չես մեռել իմ հիվանդ սրտում,

    Դու դեռ ապրում ես երազի նման.
    — Բայց չէ՞ որ միշտ էլ երազ էր միայն
    Պայծառ պատկերըդ այս անապատում...
    Ես քեզ սիրում եմ, դու դեռ չես մեռել
    Ես ամենուրեք քե՛զ եմ որոնում.
    Դու, երազների լուսե օրրանում՝
    Անո՛ւրջ, որ գուցե բնավ չես եղել...
    Քեզ իմ կարոտի կսկիծն է վառել
    Երազանքներում իմ նվիրական.
    Իմ քույր, իմ դահիճ, իմ սուրբ սիրեկան,
    Ես քեզ սիրում եմ, դու դեռ չես մեռել...
  • ամենաերազկոտ
    Աստղերն են ժպտում լուսեղեն նազով,Խաղաղ դաշտերը մութն է համբուրում.— Ես կախարդված եմ միշտ նույն երազով,Միշտ նույն ցնորքն է իմ սիրտը այրում։Մոտեցած երկնից աստղերը պայծառԺպտում են խաղաղ քո աչքերի պես.—— Իմ լքված սրտի կարոտը անծայր
  • Ամեն ինչի մեջ որոնում է քեզ…
1.Յուրաքանչյուր բանաստեղծության մասին գրել վերլուծություն` մի քանի նախադասությամբ, հավաքել բլոգներում «Իմ Տերյանը» խորագրի տակ:
2. Անգիր սովորել 5 բանաստեղծություն:
3. Նայել առաջարկվող տեսանյութերը, լսել հաղորդումները: Պատրատել փոքրիկ հաղորդում, արտահայտել կարծիք:
4. Ընտրել ամենաշատը դուր եկած բանաստեղծությունը,  դուրս գրել բոլոր բնութագրող բառերը, բառարանի օգնությամբ գտեք նշված բառերի հոմանիշները, հականիշները:
ՄԹՆՇԱՂ

Ես սիրում եմ մթնշաղը նրբակերտ,
Երբ ամեն ինչ երազում է հոգու հետ,
Երբ ամեն ինչ, խորհրդավոր ու խոհուն,
Ցրնորում է կապույտ մութի աշխարհում…
Չըկա ոչ մի սահման դնող պայծառ շող,
Աղմուկի բեռ, մարդկային դեմք սիրտ մաշող.—
Հիվանդ սիրտըդ չի՛ տրտնջում, չի՛ ցավում,
Որպես երազ մոռացումի անձավում.
Եվ թվում է, որ անեզր է ամեն ինչ —
Ու ողջ կյա՛նքդ — մի անսահման քաղցր նինջ…
նրբակերտ-Նրբագործ
խորհրդավոր-
Գաղտնախորհուրդ, խորախորհուրդ,  թաքնախորհուրդ, խորհրդաբեր, խորհրդահեղց, խորհրդակիր,  նշանակական, նշանակավոր, եղմոլկսեղմոլկ: 2. Սրբազնաստեղծ:
խոհուն-հոմանիշ-
Խոհական, խոհեմ, մտածկոտ, մտազբաղ, ինքնախոհ, խոկուն, ներամիտհականիշ-անխոհուն, անխոհ
կապույտ-
Երկնագույն, կապտագույն, լուրթ, ծավի, մավի, ծովագույն, կապուտակ, կապտորակ, կապտաթույր, կապտաժեռ, կապտերանգ, կապուտկեկ, կապտավուն
պայծառ-հոմանիշ-
Լուսավոր, լուսափայլ, փայլուն, վառվռուն, (Բւզվդ.) ռոշան, ռոշնական: 2. Հստակ, ջինջ, վճիտ, մաքուր, ականակիտհականիշ-աղոտ, մութ, մռայլ, անփայլ, խամրած
hիվանդ-հոմանիշ-
Անառողջ, վատառողջ, տկար, ապառողջ, հիվանդոտ, ախտակիր, ախտավոր, ցավոտ, ցավագար, (հնց.) խոթ, ախտացյալ, ախտաժետ, ախտանկյալ, ախտավարակ, ախտանակ, մարմնահար, կոթ, ցավագնոտ, (բրբ.) հիվանդկախ, հիվանդուկ, մաժաժոր, խրամուլիկ, չոռոտ, փափա:
հականիշ-
առողջ, առույգ
անեզր-Անեզերթ, անեզրական, անսահման, անհուն, անավւ, անծայր, անծայրածիր, անվերջ, անծայրածավալ, անբավ, անպարփակ, անպարփակելի, անպարագիր, անպարույր, անպարունակ, անսահմանափակ, անբովանդակելի, անընդգրկելի, անամփոփելի, անպարագրելի, անպարագծելի,
անսահման-
Անչափ, անթիվ, անքանակ, անբավ, անբովանդակ, անսպառ, անվերջ: Անափ, անհուն, անեզր, անեզերք, անծայր, անծայրածիր, անծայրածավալ, անպարփակ, անպարունակ, անպարույր, անպարագիր, անպարագիծ, անսահմանափակ, անտարրափակ, անչափելի, անբովանդակելի, անընդգրկելի, անամփոփելի, անպարագրելի, անպարագծելի, անպարունակելի, անսահմանական, անսահմանելի, անեզրական,
քաղցր-
հոմանիշ-
1. Ախորժելի, դուրեկան: 2. Անուշ, համեղ, քաղցրահամ, ախորժահամ, դյութանամ, անուշահամ, քաղցրորակ, քաղցրունակ: 3. Մուշ-մուշ (քուն): Քաղցրանուշ, մեղմանուշ: ձ. Տես Քաղցրալուր, Քաղցրաձայն, Քաղցրահնչյուն: 5. Բարի, բարյացկամ: 6. Փաղաքշական, մեղրածոր (խոսքերի 7. Դաշն, սերտ (Հարաբերություններ): 8. Տես Քաղցրավենի (ք) 1 նշան.:
հականիշ-
դառը, լեղի, կծու, թթու

5. Վահան Տերյանի անծանոթ նամակը :
6. «Նամակ Մարթա Միսկարյանին»
Կարդալ նամակը, կետադրել, համեմատել բնագրի  հետ:
Ակնկալվող նյութերը
Աուդիոնյութ, տեսանյութ, ուսումնասիրություն, վերլուծություն, հարցազրույց, լուսաբանում
Ստուգատեսային աշխատանքների հրապարակում ուսումնական բլոգներում, կայքում
Ներկայացումներ գրական թատրոնի դահլիճում
Ընթերցումներ քաղաքում, հասարակական վայրերում